Board logo

標題: 北部遠投灘釣研習營 [打印本頁]

作者: 石鯛輝    時間: 2014-10-28 10:47     標題: 北部遠投灘釣研習營

源自於快樂分享    將於11月1日[本週六]  舉辦遠投研習 實戰活動..............................................................................
時間....     11月1日[本週六]  中午12點整   
地點....新北市 三重 龍門路底 和高速公路橋下相連之 堤外草地
活動分為兩部分
中午 至下午三點鐘  現場多位名師 針對遠投技術分享指導    現場並準備各大廠多種號數之名竿  借與各位試投品竿
三點左右移師至 北海岸老梅 灘釣場 進行實戰垂釣 活動預估晚間10點結束
本活動本旨在於推廣遠投灘釣 活動完全免費  尤其這次師資教練團結合全國各項釣魚領域之頂尖高手  針對全國各地灘釣場之攻略情報  或遠投釣具上的建議分享 遠投技術上的修練  或者釣魚方面的技術  都會提供分享心得  來一趟收穫保證豐富
.....................................
現場有提供車輛 方便釣友並車同遊 欲參加釣魚活動的朋友 請準備夜釣之灘釣裝備 魚餌可以現場預定即可
主辦 聯絡人 石鯛輝 0917281853   請有意參加的人 打電話告知 或短消息連絡 方便主辦單位統籌       心動不如馬上行動
作者: 老貓    時間: 2014-10-28 16:29

要不要也下來南部辦一場啊.......
作者: 狐徒    時間: 2014-10-28 16:47


作者: 花身    時間: 2014-10-29 22:50


作者: 淡茶一杯    時間: 2014-10-30 23:10

中午 至下午三點鐘  現場多位名師 針對遠投技術分享指導    現場並準備各大廠多種號數之名竿  借與各位試投品竿

有名师教又有好杆玩。太爽了。辉哥能不能把这些竿的厂家和特性给介绍一下
作者: tisssrdd    時間: 2015-2-6 00:30     標題: GEAR RECENSION SALOMON XA PRO 3D ULTRA 2 CS WP sp?

Okej, jag vet vad du tänker. En sko hade bättre vara ganska imponerande att leva upp till ett namn som detta. Jo, du har rätt. Detta är en speciell sko (med en "särskild" namn). Fråga bara min partner Don ... Detta är skon som han valde att ta med honom runt om i landet och sedan ett år av resor runt Sydamerika. Denna sko förväntas klättra vulkaner, gå Don runt på gatorna i många städer både stora och små, ??och även gå på körningar när han känner sig motiverad att slå trottoaren. Så vad gör denna sko så stor? Låt oss ta reda med lite Q och A.

F: Vad är det bästa med denna Salomon skor?
Det finns massor av bra funktioner - det climashield tätskikt, Quickdraw skosnöre, vridstabilitet. Men okej, om jag måste välja en, skulle jag måste säga climashield tätskikt. Det har kommit till pass mer än förväntat och har verkligen hållit mina fötter torra. Cykla till jobbet i regnet, vandring genom bäckar, även rengöring av utsidan i en kran ... inget vatten hade kommit in och mina fötter har hållit varma och torra.

Fråga: Hur denna Salomon skor hantera regn, pölar och creek korsningar?
Igen, utmärkt, så länge som vattnet inte kommer in från toppen, men det kommer att bli problem med en sko. Jag kan inte tala till skons andningsförmåga eftersom jag inte har använt dem i riktigt varma förhållanden än, men fötterna förblir torra i dessa skor.

Fråga: Hur dragkraft? Känner du dig stadig på alla ytor?
Vad är bra med dessa skor är de slår en bra balans mellan att vara en tuff vandringskänga och en avslappnad gatu sko. De har gedigen grippiness på rock (jag vandrade till toppen av toppmötet i South Sister och tillbaka i dem), och anständigt dragkraft på stigar och i sand och snö (en 14 mil backpacking resa i Upper Peninsula i Michigan sätta det på prov ). De har inte en super knölig sula som vissa spår löpare, men som också innebär att de är mer bekväm när bara gå på trottoaren. Jag antar att jag skulle behöva lite mer dragkraft i smuts, men återigen, är nyckeln balans.

<div style="text-transform: none; text-indent: 0px; font: 12px Arial, Verdana, sans-serif; white-space: normal; letter




歡迎光臨 樂活灘釣網....(灘釣、遠投、甩竿) (http://cheers.freebbs.tw/) Powered by Discuz! 5.0.0